Beneficiile Jogging-ului

Gatim sanatos , mancam sanatos … e timpul pentru putina miscare . Putem bineinteles sa alegem din gama variata de sporturi si modelari corporale care ne sunt prezenatate de salile de fitness si intretinere corporala. Azi as vrea sa povestim despre unul , care nu necesita nicio investitie in echipamente speciale , nu aveti nevoie nici de aparaturi profesionale , nici de antrenori calificati , nici de abonamente la o sala costisitoare.

Sa vorbim azi despre jogging si beneficiile lui asupra corpului nostru .

Practicarea jogging-ului regulat ofera o mai buna conditie fizica si alte beneficii pentru sanatate . Jogging-ul , deasemenea , aduce placere fizica si psihica .

Beneficiile pentru sanatate :

Iata doar cateva din avantajele aduse de jogging:

    • face inima mai puternica

    • creste capacitatea circulatiei sangelui

    • imbunatateste sistemul respirator

    • accelereaza sistemul digestiv

    • ajuta la rezolvarea problemelor digestive

    • contracareaza depresia

    • creste capacitatea de lucru

    • ajuta la arderea grasimilor

    • imbunatateste pofta de mancare

    • intareste musculatura picioarelor , soldurilor , spatelui .

      Placerea de a face jogging

      Jogging-ul aduce satisfactie fizica si bucurie psihica , atata timp cat evitam suprasolicitarea . Daca il practicam corect , ne vem simti mai putin obositi la finalul antrenamentului , decat la inceperea acestuia . Rezultatul unei sesiuni de jogging il vom resimti intr-un mod placut la nivelul muschilor.

       Echipament

      In primul rand , tipul de imbracaminte trebuie adaptat conditiilor metereologice . Si dupa cum spuneam mai devreme , nu e nevoie de absolut nimic special. Vara , pantalonii scurti si un tricou esunt de ajuns. Pe vreme racoroasa pantaloni de trening , tricou si o bluza de trening ar trebuie sa fie de ajuns.

      In ambele cazuri e recomandat sa utilizam haine moi , usoare , care e recomandat sa stea cat mai aproape de corp dar totodata sa fie materiale care sa ofere o buna ventilatie pentru umiditate si transpiratie .

      Pantofii ar trebui sa fie destul de moi , dar cu o forma buna care sa se muleze pe picior. Talpile trebuie sa se indoiae cu usurinta , dar sa si confere un bun suport fata de sol . Talpa trebuie sa ofere aderenta pe orice tip de teren , si ar trebui sa amortizeze eficient impactul cu solul.

            Sesiuni

Jogging-ul poate fi efectuat intr-o multime de moduri :

    • pe distante lungi 6-20 km la o viteza moderata

    • pe distante scurte de 3-6 km la o viteza mare

    • pe panta in sus pe o distanta de 3-4 km , la o viteza ajustata cu inclinatia

    • pe teren deluros cu pante ascendente cat si descendente pe o distanta de 4- 8 km

       Cum se efectueaza o sesiune de jogging

     Trebuie sa rulati lent cu efort minim in primele cateva sute de metri pentru a incalzi muschii. Apoi , puteti creste treptat efortul si viteza . Atunci cand ati parcurs jumatate din traseu , puteti face un sprint rapid la capacitate maxima. Pe ultima suta de metri incetiniti din nou treptat.

       Incalzire

     Este recomandat de specialisti sa faceti intinderi ( strectching ) inainte si dupa fiecare sesiune de jogging , pentru tot corpul 2 minute inainte si 3-4 minute dupa fiecare sesiune.

    Intinderile se efectueaza in urmatorul mod :

    • aplecati-va inainte si atingeti degetele de la picioare

    • ingenunchiati pe unul din picoare si intindeti-l in spate pe celalalt.

    • Indoiti corpul in ambele parti

    • intindeti un brat si rotiti corpul , astfel incat bratul sa fie indoit inapoi.

    • Impingeti abdomenul in fata astfel incat coloana sa capete forma unui arc

    • tineti mainile in spatele capului si intindeti bratele in spate . Apoi rasuciti corpul in stanga si la dreapta , de asemenea , indoiti in fiecare parte .

       Cand si cat de des ?

      Daca jogging-ul este singura activitate sportiva, o sesiune de jogging la doua zile este ideala. Este suficient pentru a va oferi toate beneficiile pentru sanatate si pentru a creste conditia fizica si anduranta, fara a va extenua. De asemenea combinand jogging-ul cu alte activitati sportive, de 2 ori pe saptamana, poate fi de ajuns.

Cum sa incepeti

Daca nu sunteti obisnuiti cu activitatea fizica, inainte de a incepe jogging-ul este recomandabil sa consultati un medic. Este posibil sa aveti afectiuni de sanatate care sa nu fie compatibile cu activitate de jogging, sau de care trebuie sa tineti cont.

Prima data ar trebui sa alergati doar pe teren plat si doar pentru 10 minute. Apoi, puteti creste durata, distanta si viteza si puteti alege un teren mai abrupt sau un traseu mai dificil.

Deci … cam asta ar fi ….

Pe locuri , fiti gata , fuga 🙂

Daca ti-a placut articolul , nu ezita sa il imparti cu prietenii tai folosind butoanele de distribuire de mai jos . Deasemenea , te astept sa te inscrii la Newsletter , si astfel sa primesti cele mai recente articole direct in casuta ta de email . Enjoy healthy living 🙂

Sursa : medikal.ro

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s