Supa – delicioasa – crema de cartofi cu bacon

Supele crema raman un subiect sensibil in dictionarul meu culinar , dat fiind ca mi-am inceput aventurile gastronomice cu o supa crema de ciuperci care a fost un esec desavarsit .
Eram proaspat mutati impreuna si ca orice harnica gospodina , ma straduiam sa il iau peste picior … supa aia a fost un fiasco … desi acum ma tenteaza gandul sa il reiau pe lista de meniu in viitorul apropiat , asezonandu-l cu toate cunostintele care le-am dobandit de atunci .
De data asta am incercat o supa crema de cartofi , doar de dragul curiozitatii , pentru ca nu imi puteam imagina ce poate fi atat de special in compozitia asta .
Ei bine , e mai mult decat speciala si delicioasa , dar eu va las reteta si va las sa va convingeti singuri .

Ingrediente :

1.5 kg cartofi
1 morcov
1 telina mica
1 pastarnac
1 ceapa mare
2 oua
Sare , piper
2 linguri unt
2 catei usturoi
100 g bacon
Cas afumat razuit
Parmezan razuit

Preparare :

Curatam toate legumele spalate in prealabil , le taiem cuburi si le punem la fiert in apa .

image

Cand sunt fierte , le pasam cu ajutorul unui blender .
Eu mi-am dorit o supica de o consistenta mai grosuta , asa ca m-am folosit doar de apa in care au fiert legumele .
Daca o vreti mai lichida , puteti adauga supa de legume dupa plac .
Separat , am batut ouale cu smantana . Le-am pus in supa si le-am fiert impreuna inca 5 minute .
Intre timp am calit baconul in unt .
Am completat supa cu cascaval afumat razuit si un pic de parmezan pentru extra aroma , am potrivit de sare si piper si l-am luat de pe foc .
Supa – crema o servim calda , decorata cu un pic de boia si baconul prajit deasupra .

image

Un singur cuvant imi vine in cap : delicios , – dar va invit sa va convingeti singure .

image

Lasă un răspuns

