Supa crema de broccoli cu gorgonzola

Incep prin a va spune ca din reteta care urmeaza rezulta de departe cea mai buna supa crema care am mancat-o vreodata . Bine , normal , gusturile nu se discuta , dar noua personal ne-a intrecut asteptarile . Am luat un pic de idei de aici , un pic de acolo , am condimentat-o cu ideile personale , si rezultatul vi-l las mai jos . Enjoy cooking 🙂

Ingrediente :

500 g broccoli
1 morcov
1 ceapa mare
4 cartofi
2 catei usturoi
1 radacina de patrunjel
1 coaja parmezan
1 bucatica gorgonzola
Supa de pui / legume ( brodo )
2 linguri smantana

In 2 linguri de ulei am calit ceapa tocata marunt si cei 2 catei de usturoi lasati intregi .

Am adaugat morcovii curatati si taiati cuburi , radacina de patrunjel la fel . Calim pana isi schimba culoarea .

image

image

Punem supa ( eu am pus in jur de 1 litri , si am mai completat la final sa obtin structura dorita ) si adaugam si cartofii curatati si taiati cuburi si coaja de parmezan .

Intre timp spalam broccoli si ii desfacem florile . Cand cartofii sunt aproape fierti , scoatem coaja de parmezan si punem broccoli la fiert . In caz de nevoie , mai completam cu supa calda .

image

Cand si broccoli e moale , turnam toata compozitia in blender , adaugam 2 linguri de smantana si il mixam .

Adaugam si gorgonzola de preferinta .
Eu am pus o bucata cat un deget si a fost perfect deajuns . In caz ca nu va place puteti sari peste etapa asta . Daca compozitia vi se pare prea groasa puteti adauga supa pana ajungeti la densitatea dorita .

Potriviti de sare si piper .
In cazul meu nu a fost nevoie , ca si-a facut gorgonzola treaba .
Servim cald . Eu am facut rapid niste crostini , si am decorat supa cu nuci maruntite .

image

 

Ps . Atunci cand fac supe creme sau diferite sosuri , imi pregatesc de la inceput „supa ” din apa fiarta si 1 cub de maggi /knor de pui ca sa pot folosi exact cat imi trebuie pe parcurs .

semnatura.jpg

5 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Te admir, pentru că scrii în limba română.
    Acum, despre rețetă: ce părere ai despre broccoli mai puțin procesat?
    Care ar fi expresia simplității , în rețeta dată?
    Mulțumesc mult!

    Apreciază

    1. Giarolo Brigi spune:

      Multumesc 🙂 lupta e continua in cautarea sanatatii , dar din pacate trebuie sa ne asumam concluzia ca nici produsele etichetate cu literele mari BIO nu sunt neaparat si intocmai sanatoase .
      Spune-mi te rog ce intelegi prin expresia simplitatii ?

      Apreciat de 1 persoană

      1. Mulțumesc.. Nu știu cum să-ți spun, sau să te alint. Mă ajuți, te rog? Prin EP înțeleg o abordare ca în spiritul denumirii blogului tău. Ceva în genul :/Salt-n- Peper/.Dar cred că nu m-am exprimat corect, în cadrul comentariului făcut la tine.
        M-am gândit, poate, la o minimă procesare termică.
        Cu prietenie! 🙂
        Onu

        Apreciat de 1 persoană

      2. Giarolo Brigi spune:

        Multumesc pentru precizare . Ne straduim sa ne apropiem de o alimentatie preponderent cruda , insa tranzitul e mai indelungat pentru a nu defavoriza metabolismul stabilit de pana acum . In asa fel , consumam seara , mancaruri procesate termic , pentru a da ragaz organismul sa le prelucreze in voie 🙂
        Multumesc ca ti-ai exprimat parerea 🙂
        Gb

        Apreciază

      3. Gb, Era o idee, împrumutată din cărți . Mulțumesc și eu pentru răbdarea comunicării!:)
        O seară frumoasă!
        Onu

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

