Confesiunile unui (ne)fumator – Prefata

Privesc tigara cum arde in scrumiera .
Raspandeste parfum de flori .
Cel putin , e invaluit de marketing-ul asta , cu scopul de a-mi pacali gandirea . Dar nasul ezita sa se supuna .

Fumez de ani multi , arzand cu fiecare tigara timp pretios . Timp , care l-as fi putut folosi in multe alte scopuri , toate mult mai constructive .
Timp , pe care nu voi avea niciodata suficienti bani sa il recumpar .
Caci cu pretul unui pachet de tigari , am vandut ore pretioase .

image

Totul a inceput ca o chestie de trend . O aspiratie la o smecherie adolescentina . De ” du-te ba , incolo ! Nu vezi ca eu fumez ? ” . De nimeni nu-i ca mine . Si nu era . Pe atunci ma lasasem purtata de valul promitator al popularitatii . Si telul nu a ezitat sa imi apara in cale . Pacat ca mi-am dat seama prea tarziu , ca nu firul de tigara mi-a ghidat pasii .

Si un fum , a atras urmatorul .
Si un pachet de tigari era garantia sosirii urmatorului si urmatorului . Si au urmat multe .

Deci am fumat de trend , de smecherie , de placere , de oboseala ; am fumat de suparare , de fericire , de oboseala …pana am ajuns sa fumez din dependenta .

Cumva , focul fiecarei tigari a fost nutrit de-un gand , de-o idee , care a disparut apoi in dansul melancolic al fumului .
Si ani si ani la rand , domnul Placebo s-a supus nepasator gandului , ca poate altceva decat creierul sa rezolve situatii dificile .

Si-a asumat capacitatea calmanta , relaxanta a multor toxine adunate intr-un fir de tigara .

Si-acum , ma uit la el cum isi face bagajele . Ne-am schimbat amandoi , si simtim ca drumurile noastre nu mai au aceeasi continuitate . Am ajuns intr-un final la rascruce , si ne uitam unul la celalalt fara cuvinte , tinand un moment de reculegere in amintirea anilor traite impreuna. Desi candva am avut atatea de spus .

Dar de data asta aleg sa fiu egoista . Aleg sa imi pastrez gandurile mie .
Aleg sa rup lanturile unei captivitati invaluite in aroma de flori orientale .
Aleg sa nu imi conditioneze momentele de respiro un firicel fraged aprins cu atata ardoare

Aleg sa invat sa imi restabilesc singura calmitatea , fara cei 7 mg de drog mascat de numele de nicotina .

Aleg sa fiu libera . Aleg sa respir sanatos .

semnatura.jpg

Lasă un răspuns

