Mic dejun cu fulgi de mei , ananas si nuci

Recent,  in urma unei lungi cercetari asupra proprietatilor sale miraculoase , am decis sa ii fac intarea meiului in bucataria noastra .

20160127_144849.jpg

Beneficiile consumului de mei :

Aceasta cereala versatila se enumera printre cele 12 superalimente , fiind bogata in substante nutritive importante pentru un organism armonios .
Contine intregul complex vitaminic B , magneziu , fier , potasiu , fosfor si e o sursa buna de fibre si proteine .
Trateaza indigestia cronica , gazele , balonarile , greata , hiperaciditatea , presiunea arteriala , atacurile severe de astm si migrene .
Nivelul ridicat de magneziu si siliciu protejeaza tesuturile pentru a avea piele , buze , par si unghii sanatoase .
Sa amintim si faptul ca nu contine gluten si niacina continuta de aceasta reduce colesterolul .
Deasemenea , are si un nivel ridicat de acid folic ceea ce il face potrivit consumului de catre gravide si bebelusi .

Cum sa introduci meiul in bucataria ta :

Poti sa il combini atat cu fructe cat si cu legume .
Poti inlocui cartoful si orezul din retete cu mei .
Poti sa faci din el mic dejun energic si budinci gustoase .

Noi am facut un porridge de mei , pentru o zi inceputa cu forta . Iti las reteta aici 🙂

Porridge de mei cu ananas si nuci

image

Ingrediente :

2 1/2 cani lapte
3/4 cana fulgi mei
Indulcitor
Scortisoara
Curmale
Ananas
Nuci

Am inceput prin a spala meiul in mai multe ape , dupa care l-am lasat sa se scurga .
Am pus laptele la fiert . Cand acesta a ajuns la punctul de fierbere , am adaugat meiul .
Separat , intr-o tigaie , am pus ananasul taiat cuburi , nucile , curmalele , 1 lingurita de scortisoara si 2 lingurite zahar  brut .
Am amestecat din cand in cand , pana ananasul s-a inmuiat si bucataria s-a umplut cu miros de scortisoara .

Meiul il amestecam din cand in cand .
E gata cand absoarbe laptele si se ingroasa , capatand un aspect de terci .
Dupa ce il luam de pe foc , amestecam cu salsa-ul de ananas si il lasam sa se odihneasca 10 minute .

E un mic dejun , gustare sau chiar desert fantastic , atat pentru gustul aparte cat si pentru zecile de beneficii care le aduce pentru sanatatea organismului nostru .

image

semnatura.jpg

Lasă un răspuns

