Cină cu broccoli și quinoa – deliciu vegan

Pentru că nouă ne place tare broccoli şi pentru că ştiu că mă pot baza pe quinoa atunci când doresc o masă consistentă cu conținut ridicat de proteine şi aminoacizi , a luat naştere rețeta de mai jos , despre care pot să vă spun doar că e super delicioasă , foarte consistentă şi deasupra mai e şi mega sănătoasă .
În caz că doriți să înlocuiți o cină de proteină animală bazată pe carne şi brânzeturi amestecate cu carbohidrați cum ar fi cartofi , paste sau orez , cu sugestia mea de rețetă , vă asigur nu doar că veți avea stomac satisfăcut , ci şi de faptul că nu veți simți lipsa cărnii obişnuite nicio clipă .

Dacă nu vă place încă broccoli , acordați-i încă o şansă . Pe lângă gustul tipic , plăcut , e o legumă care o puteți consuma nelimitat şi care vine cu o serie de avantaje pentru frumuseţe şi sănătate .
Broccoli e sărac în calorii , dar bogat în micronutrienți . Reglează tensiunea arterială prin conținutul semnificativ de magneziu şi calciu , luptă împotriva îmbătrânirii celulare , menține sănătatea oaselor , întăreşte sistemul imunitar , asigură buna funcționare a sistemului nervos .

Celălalt „personaj”  al cinei de azi e quinoa , o cereală bogată în proteine şi aminoacizi . Quinoa era considerat în trecut aurul incaşilor .
Fiin acoperită de saponină , are un gust amar , fapt ce poate fi înlăturat cu uşurință prin clătirea din mai multe ape a cerealei înainte de fierbere . Quinoa e bogată în proteine , fier , calciu , potasiu şi cupru . Ajută la prevenirea diabetului de tip 2 , a astmului , bolilor cardiovasculare , migrenelor şi calculilor biliari .

 

Chiftele de broccoli şi quinoa

Ingrediente :

– 1 cană quinoa
– 2 căni supă de legume ( puteți opta la versiunea bio , folosind amestec din legume organice )
– 500 gr broccoli
– 3 morcovi
– 1/ 2 cana pesmet
– înlocuitor ou – 2 buc (dintr-o lingură semințe de in cu 3 linguri de apă rezultă un „ou” )
– 3 căței usturoi pisați
– 3 felii ceapă roşie tocată mărunt
– 2 linguri chives , mărunțit
– 2 linguri pătrunjel , tocat
– 2 linguri mix semințe ( dovleac , in floarea soarelui , susan , in )
– 2 linguri ulei de măsline extra-virgin
– sare
– piper

Primul pas e să fierbem quinoa . Quinoa fierbe în lichid dublu față de masa lui prorprie , astfel fierbem 1 cană de quinoa în 2 căni supă de legume . Amestecăm din când în când până când quinoa absoarbe tot lichidul .

Fierbem morcovii , fără sare . În aceeaşi apă putem fierbe şi florile de broccoli .

Într-un vas încăpător amestecăm quinoa , broccoli şi morcovii tocați mărunt , „ouăle” , pesmetul , ceapa , usturoiul , chivesul , pătrunjelul şi mixul de semințe . Potrivim de sare si piper şi amestecăm până la încorporarea totală a ingredientelor .

Încingem 2 linguri de ulei de măsline şi formăm rondele mari , de grosimea unui deget  , pe care le prăjim pe rând , pe ambele părți , până capătă o crustă crunchy .

Noi am servit acest deliciu în compania unei salate rapide de legume .

semnatura.jpg

Anunțuri

2 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Giarolo Brigi spune:

    Daaa 🙂 neaparat sa-l incerci . E supeeer buna 🙂

    Apreciază

  2. MMara spune:

    Yeyy new idea!:))

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s