Când pe invitație scrie- Dress Code: Black Tie

M-am gândit să sar de data asta peste introducere și să trec direct la subiect. Subiect, pe care mă străduiesc să ți-l prezint sub formă de ghid practic, în caz că vei fi și tu odată în pantofii mei.

Crezul general, filmele romantice și alte cele întâmplări, ne-au clădit iluzia, că primirea unei invitații la un eveniment important e învăluit de o aură de bucurie și niște picățele de extaz. Nu zic, că n-o fi așa, și în cele ce urmează, nu mă încumet să dărâm mitul, dar…

Să zicem că avem un El și o Ea-ecuație standard. Totul e simplu, până când El, vine acasă cu un pliculeț sidefat, care îl așează pe masă, ca și cum ar pune jos mediocrul ziar.

Ea, curioasă de natură feminină, întinde mâna spre acel ceva care strălucește străin pe masa din bucătărie.

* Rezumat:
El și Ea, sunt invitați la aniversarea pompoasă al unchiului, într-un al cărui nume are ecou aristocrat, dress code: Black Tie, sâmbătă, ora 19:30.

În acele filme romantice, de care vorbeam mai devreme, eroina ar fi un fel de femme fatale, născută pentru asemenea ocazii, s-ar învârti deja în dressingul ei de milioane, unde după minime „bătăi” de cap, ar alege una dintre sclipitoare ei rochii, care îi completează cu mândrie alura de zeiță.

Dar Ea, colecționară înrăită de teniși, adeptă convinsă a părului prins în coadă, mândră purtătoare de tricouri cu supereroi, necunoscătoare profundă a codurilor vestimentare, trece la cercetări.


Dress Code: Black Tie


Ce este?

– un stil vestimentar formal, al cărui nume vine din francezul „cravate noir”.

*notă: o bătaie de cap, care tocmai nu-mi lipsea, dar măcar am un motiv să îmi cumpăr pantofii stiletto pe care mi-am pus ochii. 


Când se poartă?

– la evenimente care încep după 7 pm, sau după ce apune soarele, în lunile de iarnă.

– la cine, petreceri, baluri

– operă, teatru

– nunți


*notă: plus, la ziua de naștere al cuiva, căruia nu îi convine să mănânce tort cu teniși în picioare.


Standarde bărbați:

cămașă albă

– papion negru/cravată neagră

– vestă

– haină elegantă/palton (numit și „tuxedo” în Sua), care conform protocolului, poate fi negru sau albastru închis

– pantofi gală/pantofi lac/pantofi Oxford


*notă: și, spre deosebire de femei, ei nici nu se oftică dacă ceilalți poartă costum aparent identic cu al lor.


Standarde femei:

pantofi cu toc (*notă: știam eu, că nu trebuie să aștept Crăciunul)

rochie de ocazie/rochie de seară/cocktail dress: lungimea acestora poate varia între mediu și lung. A se evita rochițele deasupra genunchilor. Culoarea nu trebuie să se limiteze la negru. (*notă: roșu să fie)

– opțional: mănuși (*notă: NICI VORBĂ!)

– haină elegantă/palton/blăniță (*notă: seară+octombrie=brrrr…)

Și pentru că nicio femeie nu poate fi supărată atunci când circumstanțele o obligă să își cumpere haine noi, pune repede în coș articolele alese, adaugă o cravată pentru El în ton cu nuanța rochiței și astea fiind rezolvate, trece la următoarea problemă: alegerea unui cadou pentru sărbătorit.


Și pentru că nu vreau să lungesc povestea, și pentru că se apropie ziua mea, și pentru că îmi place answear.ro, m-am gândit să îi vin soțului în ajutor cu un wishlist.

Pe curând 🙂


P.S Acest articol a fost scris pentru Proba 1 al SuperBlog 2016, cu câteva firimituri de emoții de încălzire și cu gândul la rochița roșie.

Surse de inspirație:

1. http://www.debretts.com/british-etiquette/british-behaviour/h/dresd-codes/black-tie

2. Morgan, John – Debrett’s New Guide to Etiquette and Modern Manners: The Indispensable Handbook. Macmillan.p.338

3. „What dress to wear to black tie event” Pepperberry Blog

4. Poze vestimentație – http://answear.ro

Un gând despre &8222;Când pe invitație scrie- Dress Code: Black Tie&8221;

Lasă un răspuns

