Biscuiți parfumați fără gluten

Totul a început de la un Cheesecake fără gluten, făcut pentru niște prieteni dragi nouă.
Un Cheesecake bun, după părerea mea, are un blat crocant de biscuiți. Doar că mare parte din diversitatea biscuiților găsiți în comerț au la bază grâu.

Așa că am conceput rapid o rețetă de biscuiți gluten-free, care mai apoi au devenit favoritele familiei.

Biscuiți parfumați fără gluten

1

Ce avem nevoie?

– 150 gr făină de orez

– 70 gr făină de porumb

– 1 linguriță bicarbonat de sodiu

– 1/2 linguriță sare

– 50 gr zahăr ( eu am folosit zahăr de cocos )

– 100 gr unt topit

– 1 gălbenuș

– 2-3 linguri lapte ( eu am folosit lapte de cocos )

2
Cum procedăm? 

Într-un bol încăpător amestecăm toate ingredientele uscate : făina, bicarbonatul de sodiu, zaharul și sarea.

După caz, puteți parfuma biscuiții cu un vârf de cuțit praf organic de vanilie, scorțișoară, anason, cuișoare sau alte condimente care vă fac cu ochiul.

Nouă ne plac cu scorțișoară, deși m-am gândit să îi încerc data viitoare și cu niște alune de pădure tocată mărunt și eventual niște pudră de cacao.

După ce am amestecat ingredientele uscate, adăugăm în bol untul topit, laptele și gălbenușul și omogenizăm aluatul, până reușim să strângem toată compoziția într-o minge de aluat.

Bila rezultată, o punem intr-o pungă și îl dăm o oră la frigider.

Preîncălzim cuptorul la 180 C.

Tapetăm 2 tăvi plate cu hârtie de copt.
Scoatem aluatul de la rece. Acum că e întărit, îl tăiem în două și lucrăm jumătățile pe rând.

Presărăm făină de orez pe blatul de lucru și începem să întindem aluatul de biscuiți. Să nu te sperii dacă nu se întinde, sau se sfarmă, e nevoie doar să adaugi un picuț de făină, să îl frămânți un pic și e gata de lucru. 

Întindem o foaie de cca 3 mm grosime, și cu o formă de biscuți ( sau cu ajutorul unui pahar) decupăm aluatul. Biscuiții astfel rezultați îi aliniem pe hârtia de copt, cu o distanță de 1 deget între ele.

Îi dăm la cuptor pentru 12-15 minute. Sunt gata când au o culoare aurie. Îi lăsăm să se răcească și îi savurăm cu poftă.

Sunt niște biscuiți grozavi, super-simpli și super economici.
Dacă l-ai încercat și îți place rețeta, dă-mi de știre 😉

 

Lasă un răspuns

