Designerii fericiți, au bărbați de treabă

Știi ce faină e senzația când cea mai bună prietenă de-a ta, este întâmplător un designer interior de excepție? Nu știi? Din păcate nici eu.

În schimb, prietena mea Carla, știe.
Așa se face că după ce au cumpărat o căsuță mai degrabă veche decât drăguță, îmi întinde cheia care dă de gol o ușă antică și mă bombardează cu instrucțiuni de îngrijire a pisicii ei mult iubite.

– Pot să ai tu grijă de ea, până suntem în vizită la bunicii lui Marc, în New York?

Nu că mi-ar fi stat în cap să îi răspund negativ, dar oricum nu mi-a lăsat timp de gândire, căci m-a pupat zemos și a ieșit fulger pe ușă grăbindu-se la bagaje.

***

Dimineață. Ora 06:32. Pisica miaună cu disperare. În bucătărie mă așteaptă al meu bărbat, fredonând o melodie și turnând cafea în cești.

– Hei iubi, dacă tot ne-a trezit pisica așa devreme, mergem să vedem casa?

***

Parcăm în fața unei construcții vechi. Tencuiala părăsește cu spor pereții ridicați în urmă cu câteva decenii. Ușa e chiar mai veche decât îmi imaginam. Casă imensă, stare critică. Șuieră vântul pe sub geamuri.

Bine că arhitectul i-a asigurat că totul e în regulă cu rezistența, altfel ar fi ajuns să le fie o întreagă pagubă financiară toată casa.

Bărbatul meu se plimbă în lung și-n lat cu mâinile la spate. Mă pufnește râsul. De-a lungul anilor petrecuți lângă mine, s-a molipsit și el cu o alură de designer.

– Ce zici, dacă le facem o surpriză și terminăm casa până se întorc din vacanță?
– Cred că glumești…e de-a dreptul imposibil.

Mă uit pierdută la el; nu, nu glumește.

***

Avem deci două săptămâni, 152 metri pătrați de haos total și o pisică care tot mi se cuibărește în brațe.

Unul dintre cele mai importante lucruri care le-am învățat de-a lungul carierei, e cum să transform o casă într-un cămin. Un cămin călduros, primitor, care în același timp să reflecte personalitatea proprietarilor.

– Am angajat o echipă de muncitori. Vor izola întreaga casă, vor schimba toate geamurile și ușile, așa se va rezolva în același timp și pierderea de căldură și aspectul.

Dau din cap aprobatoare. Util și plăcut – frumos și economic. Mă gândesc cu groază ce facturi le-ar fi venit iarna într-o casă neizolată.

***

Muncitorii au făcut o treabă excelentă. Toți pereții sunt drepți, iar noile geamuri și uși, nu doar că oferă un aer contemporan locuinței, dar acum mă și liniștește faptul, că garantat va rămâne căldura acolo unde îi e locul, în casă.

***

Suntem în ultima săptămână. Fiecare culoare e pe peretele corespunzător. Sobele vechi de teracotă au fost date uitării și i-au și luat locul noul sistem de încălzire și caloriferele corespunzătoare.

Trebuie să ajungă și mobila și apoi mă mai ocup un pic de Feng-shui și gata.

În tocul ușii din lemn masiv, stă chipeșul meu, fluturând cu mândrie o hârtie în mână.

– Ghici cine are certificat energetic?

– Deja? Dar mă gândeam să cumpăr niște becuri led înainte…

– Le-am rezolvat deja.

– Ăăă… și cum? Sau când?

– Până tu te-ai pierdut între zecile modele de canapele, am obținut o întâlnire cu firma despre care mi-ai vorbit. Au venit, au făcut auditul energetic, în urma căreia au determinat caracteristicile termice și energetice, și au ajuns la concluzia că prin modernizarea termo-energetică a întregii locuințe, ai făcut o treabă excelentă. Uite, aici e raportul de audit energetic. Au verificat tot: instalațiile, construcția și izolarea termică a pereților exteriori.

– Grozav!

– Da, și mi-au recomandat să îi contactăm și pentru termografie, care se poate realiza doar în sezonul rece, cu ajutorul căreia se determină distribuția temperaturii pe suprafața construcției analizate.

– Și uite! Certificatul de performanță energetică are o valabilitate de 10 ani.

– Da, și ce zici dacă îți spun, că a fost gata în 24 de ore?

***

Tablourile sunt pe pereți, decorațiunile pe rafturi. Nu îmi vine să cred prin ce schimbări a trecut casa în termen atât de scurt. Am făcut o treabă bună. Abia aștept să le văd mirarea când vor găsi în loc de casa veche, una nouă.

Of, pisica, iarăși miaună. Mă duc să îi dau de mâncare.

Articol scris pentru Proba 9 a SuperBlog 2016.

 

Lasă un răspuns

