Jurnal de sănătate: Sfânta salată

” Ah, deci tu mănânci numai salată?” – cu siguranță ai auzit și tu întrebarea asta de câteva ori.

Pe lângă, se înșiră și alte afirmații de genul, „eu nu aș putea să mă satur de la așa ceva.”

În bucătăria noastră salata e sfântă – zău, de aici și titlul – e un fel de mâncare principal, în funcție de care, alcătuim restul meniului.

De ce salată? 

1. Pentru că e cea mai ușoară modalitate de a-i asigura organismului meu toată doza de legume și verdețuri de care are nevoie. Da, da – știu – eu sunt fata cu smoothie-urile. Dar smoothie-urile conțin fructe, și sincer, un Gazpacho din când în când mai merge, dar nu aș fi curioasă de un smoothie cu fasole boabe, roșii și castraveți de exemplu…

2. Pentru că e raw. Pentru că în așa fel păstrez absoluuuut toate vitaminele din toate minunățiile de ingrediente.

3. Pentru că pe lângă juice-uri și smoothie-uri, stomăcelul are nevoie să se ocupe un pic și de digestie – și asta e cea mai bună și sănătoasă alternativă de a furniza hrană solidă.

4. Pentru că e colorată 🙂 nu, nu râde. Mănânc salată și pentru că îmi încântă privirile. Serios…nu pot spune nu la un bol de salată colorată.

1.jpg

Ce conțin salatele mele ? 

1. Verde, verde și iarăși verde cât încape. 

Salată de nșpe mii de forme și culori, rucola, valeriană, spanac,varză, pătrunjel, frunze de țelină, kale, mangold și tot ce vine la rând.

Salata mea conține verde în proporție de 70-80%.

2. Ingrediente de „umplutură”

Roșii, castraveți, ardei în toate culorile, ridichi, sfeclă, morcovi, porumb, fasole verde, etc.

Nu neaparat toate deodată.

3. Protein bombs 

Aici lista e variată. Putem înșira de la minunatul mix de 4 semințe ( in, floarea soarelui, dovleac și susan), cânepă – și până la năut, fasole boabe, quinoa, hrișcă, etc.

4. Lactate – do or don’t ?

Ei, subiect de veșnică controversă. Chiar și la noi, chiar și acum.

Nu că nu știm noi că nu sunt bune…dar e greu să refuzi un topping de iaurt și mentă piperată. O bucățică de mozzarella, telemea de capră – sau, niște fulgi de parmezan deasupra.

Și totuși, există „parmezanul veganilor” – fulgii de drojdie inactivă – care sunt o alternativă delicioasă.

Ar mai exista tofu, of course – dar eu nu consum niciun fel de produs pe bază de soia – și dacă te confrunți cu dezechilibre hormonale ar fi bine să le dai uitării și tu.

5. Topping, sosuri și minuni

Mnu, la acest capitol unica ispită e combinația de iaurt mentă. Maioneza mi-e oricum dușman din anii copilăriei, așa că salatele mele nu sunt pândite de capcana caloriilor în exces.

În locul clasicului ulei de măsline ( cu un conținut excesiv de omega 6 ), ne-am familiarizat cu delicios-sănătosul ulei de in (neaparat presat la rece) – care datorită aportului echilibrat de omega-3 / omega-6, contribuie cu o doză considerabilă de acizi grași sănătoși la buna funcționare a inimii noastre. 

Alte alternative ar mai fi oțet din cidru de mere, clasifica zeamă de lămâie, oțet din miere și mere, oțet de mere cu măceșe, ulei de cânepă, oțet din vin alb eco,oțet balsamic și multe altele.

2.jpg
Reguli de combinare ? 

Știu că pe internet și în diferite cărți circulă nenumărate de formule și reguli de potrivire. Eu în schimb mă străduiesc să îmi alcătuiesc meniurile stresless. 

Cel mai bun profesor e propriul tău organism.

Ascultă-l și veți fi o echipă invincibilă.

Unica regulă care o aplic în alcătuirea unei salate, e că trebuie să îmi placă.

Dacă ceva nu îți place, mă îndoiesc că poate să îți facă bine.

O salată bună,în viziunea mea, e colorată și delicioasă. 

Îndrăznește să îți încânți papilele gustative cu cele mai diverse combinații. Sănătatea îți va mulțumi 🙂

Tu ce părere ai ? Ce îți place să conțină salatele tale?

logo alb

 

2 gânduri despre &8222;Jurnal de sănătate: Sfânta salată&8221;

Lasă un răspuns

