Workaholic-ului îi curge cafea prin vene

Bună.

Numele meu este Brigi și sunt dependentă de cafea. Și de soare, de muzică și alte chichițe mărunte dar grozave care îmi înduioșează sufletul.

Țin totuși să menționez băutul cafelei pe primul loc, pentru că este o activitate ce o desfășor în paralel cu toate celelalte.

Eu nu beau cafea ca să mă trezesc. Eu mă trezesc să beau cafea. Grav, știu – dar pot trăi bine mersi fără nici un resentiment al dependenței.

În fond, este o dependență iremediabilă. Am și încercat o dată să mă las de cafea, dar după jumătate de oră de chinuri groaznice mi-am amintit de vorbele super-bunicului meu, care mă învăța cu atâta ardoare să nu renunț niciodată la ceea ce îmi place cu adevărat.

Și pentru că nu aș putea trăi cu gândul că bunicul meu cel scump e dezamăgit acolo Sus, am continuat să beau cafea.

Ce nu știai probabil despre mine, este că atunci când nu scriu și nu fac poze, lucrez într-un birou.

Într-un birou mare și luminos, cu multe scaune, pe care stau mulți omuleți, cu nasurile băgate în monitoare de dimineață până seara.

Scaunul roșu cu roți scârțâitoare desemnează locul responsabilului de marketing – adică eu aș fi aia.

Nu te speria, nu e atât de greu pe cât pare – din contră, e chiar fun, exceptând momentele când sistemul dă crash, rămâi în pană de idei sau ți se aglomerează deadline-urile pe cap – și în paralel se mai întâmplă și primele două.

În momentele astea beau cafea – pentru sănătatea puținilor neuroni care stau pe patul de moarte, cât și pentru integritatea obiectelor care mă înconjoară.

Și deși avem niște șefi tare de treabă, care au încercat să diminueze tensiunea care adesea se cumulează în aer, amplasând ici pe colo, stategic niște vase cu verdețuri să ne echilibreze feng-shui-ul, eu îmi regăsesc mereu zen-ul interior „La fântână” – oaza din biroul nostru.

007197891
Sursă foto: http://www.lafantana.ro

Nu și-a primit numele pentru că am fi noi atât de înzestrați cu darul creativității, nici gând.

Într-o zi când în ciuda soarelui care strălucea tenace pe cer, în biroul nostru dansau fulgerele în compania norilor întunecați. Și pentru că și bonsaii păreau să se toxice în lipsa zenului ce plutea prin aer – șefii noștri neajutorați ne-au cadorisit cu apă și cafea la birou.

Sau aș putea spune și că s-au cadorisit pe ei, pentru că angajații minune (adică eu și colegii mei) adesea transformau pauzele de cafea de 5 minute în ore.

Dar întorcându-ne la oaza noastră; a rămas cu denumirea de „La fântână” pentru că am aflat că așa se numește furnizorul băuturilor divine care ne ușurează viața de birou. Pe cafea scrie Kafune, dar zău că sună mai bine „mă duc până La fântână, vin repede” decât „mă duc să beau un Kafune”.

Eu și cana mea magică facem multe popasuri La fântână.

Nu, nu e magică pentru scrisul de pe ea. E magică pentru că atunci când mă trimite șefa să îmi fac o cafea, eu vin înapoi cu 5 și nimeni nu știe.

Mă gândesc profund să mă surprind și cu o cană de aia care învârte zahărul singură – nu, nu din lene – e economie de timp și aia.

Adevărul e că s-a îmbunătățit cu mult calitatea vieții la birou de când avem apă și cafea.

Oamenii zâmbesc mai mult, plutește miros de cafea în aer, șefii sunt și ei la rândul lor încântați că angajații petrec mai mult timp ocupându-se de lucru.

Să îi vedeți ce mulțumiți zâmbesc când ne văd adunați „La fântână” câte 5-6. O fi crezând că facem team-building.

Eu de exemplu și în concediu m-am dus la lucru. Pe jumătate de bună voie. Pe de altă parte mi s-a stricat aparatul de cafea acasă.

Îmi amintesc și acum cu traumă în suflet ziua aia. A fost un dezastru. Cu față de zombie și aproape în 4 picioare – de bună voie nu, dar silită de cofeina care îmi ieșea plapând din vene – în sfântă zi de concediu, am apărut la birou.

V-aș desena fețele mirate care m-au așteptat, dar acest talent artistic mă depășește și mi-e frică că în loc să percepeți gravitatea situației, v-ar apuca râsul.

Concluzia e că e tare fain să ai apă și cafea la birou, așa că dacă citești asta, fugi și trage-l pe șefu-tău de mânecă să vă cumpere o „La fântână”. Dacă ești șef și citești asta, meriți angajați mai buni, așa că fă-le rost de o „fântână”– nu te adânci în căutări – La Fântâna vine la tine!

Și dacă nici una nici alta: come to the dark side, we have coffee 🙂

P.S Avem și apă – cristalină de izvor, fină, de ți-e mai mare plăcerea să te hidratezi – în fond și cafeaua e făcută cu apă.

Articol scris pentru Proba 1 în cadrul competiției Spring Super Blog 2017.

img_7118

8 gânduri despre &8222;Workaholic-ului îi curge cafea prin vene&8221;

Lasă un răspuns

