Desertul de duminică: Tort cremă de zahăr ars

Duminicile mă apucă mereu cheful de prăjitureală.

Mai ales dacă afară plouă, soțul e preocupat cu ale lui și curățenia e bifată cu o zi înainte și am terminat de citit și Studiul China.

Și cum nu l-am încercat niciodată, ba din lipsă de timp, ba pentru că citisem pe ici-pe colo că nu e întocmai o rețetă ușoară – mi-am luat inima în dinți și am făcut un tort de Cremă de zahăr ars. 

Cremă de zahăr ars

Ingrediente: 

– 8 ouă

– 200 gr zahăr pudră

– un praf sare

– 2 lnguri zahăr vanilat

– 1 litru lapte

Pentru caramel:

– 250 gr zahăr

Preparare:

Am preîncălzit cuptorul la 180 C.

Am pregătit o formă de tort detașabilă și o tavă înaltă de friptură.

Într-un bol încăpător am spart cele 8 ouă și le-am mixat împreună cu zahărul pudră, praful de sare și zahărul vanilat, până ce am obținut o cremă spumoasă.

Am redus viteza mixerului și am adăugat treptat laptele rece.

Între timp, într-o cratiță de „sacrificiu” am topit zahărul, amestecând din când în când.

Aveți grijă să vă opriți când caramelul devine maroniu-roșcat, altfel zahărul se arde și va avea un gust amar.

În forma de tort am turnat caramelul, astfel încât să îi acopăr fundul și jumătate din înălțimea marginilor.

Am lăsat caramelul să se întărească și să se răcească în forma de tort, circa zece minute, apoi am turnat crema în formă.

Am pus forma de tort în tava adâncă, în care am turnat apă rece cât să acopere jumătate din înălțimea formei de tort și l-am pus în cuptor.

Secretul unei creme de zahăr ars pufos și uniform, e coacerea la bain-marie. 

Timpul de coacere variază de la un cuptor la altul, mie mi-a luat în jur de 80 de minute.

În timpul coacerii am verificat de mai multe ori nivelul de apă și am completat cu câte un pahar de apă rece.

Ca să vă dați seama când e gata, mișcați ușor forma de tort. Dacă face valuri, mai lăsați-l în cuptor 15-20 de minute până se încheagă bine.

Când tortul s-a copt, l-am scos din cuptor și l-am lăsat la răcit la temperatura camerei 2-3 ore, apoi l-am băgat peste noapte în frigider.

Așteptarea e grea, dar merită.

A doua zi l-am scos din formă cu minunatul sos de caramel ce s-a format pe lângă.

Eu zic că e cel mai reușit, delicios și pufos tort de cremă de zahăr ars (sau tort cremè brulèe), dar vă provoc să nu mă credeți pe cuvânt și să îl încercați cât mai repede. 

5.jpg

logo alb

 

Lasă un răspuns

