Manuscris din regatul prințesei Ava

Cred că în momentul în care ecograful confirmă sosirea unei fetițe, fiecare mămică își ia angajamentul că va crește o prințesă.

Se pare că eu am cam exagerat.

A mea gogoașă are 5 ani și își joacă rolul de prințesă atât de bine, că noi – slujitorii curții regale – adesea privim cu mirare cum naiba am reușit să îi implementăm atâtea aere în căpșor într-un mod atât de reușit.

Din primele ei zile de viață mi-am promis că o voi învăța cât e de importantă sinceritatea și libertatea de exprimare. Însă fiică-mea cu o doză de maximalistă codată în adn, le combină cu o măiestrie devastatoare pe aceste două.

Am descoperit adevărul copleșitor când Ava avea 4 ani și m-a chemat educatoarea la grădi să îmi spună că fetița mea nu se joacă cu ceilalți copii dacă aceștia nu au părul „palfumat”.

Pentru că, învățând de la bunica că o femeie care se respectă – se îngrijește, crescând într-o familie unde igiena era mereu pe primul loc și nu puteam să mă așez la masă fără să mă spăl pe mâini și nici în pat nu aveam voie până ce dințișorii nu îmi erau curați – m-am străduit să fiu și eu un exemplu de urmat în ochii fiicei mele.

Se pare că am reușit cu brio.

În percepția Avei „milosul” îi definește pe oameni.

Astfel avem un adevărat ritual de înfrumusețare zilnică, care se pare că fiică-mea o ia mai mult decât în serios. Părul, mănuțele, dințișorii, așternuturi și hăinuțe – toate trebuie să miroase bine.

Ava va fi președinte. M-am gândit să vă spun, să știți de pe acum ce vă așteaptă. A zis să vă transmit că prima lege va suna așa: ” Toată lumea tlebuie să miloase bine”. Să nu ziceți că n-ați știut.

Nici în regatul prințesei Ava nu stau lucrurile mai bine. Toate jucăriile trebuie să miroase a orhidee (așa spune decretul regal, atâta timp cât florile preferate ale prea-onoratei domnițe sunt orhideele).

Dacă se trezește vreo păpușă rebelă să nu se supună,e pedepsită cu exil și confiscarea hainelor. Asta până când slujitoarei principale a prințesei Ava (asta-s eu), li se face milă de ele, le face baie cu șamponul cu miros de orhidee și apoi se pot întoarce în regat.

Dacă cumva după o zi lungă de bucătăreală miros a mâncare în loc de flori, nu am voie să îmi pun capul pe pernuța ei și în loc de „noapte bună mami” îmi spune cu deconsiderare „pfui mama, puți”.

img_7349
Sursă foto: http://www.farmec.ro

De altfel, e bine de știut că înainte să încerci să o îmbrățișezi sau să o pupi, să te asiguri că ești cu igiena la zi, că altfel pe lângă respingere s-ar putea să primești și vreo două șuturi morale.

Și pentru că la grădinița frecventată de prințesa Ava se lăsa încet ceața tiraniei, unde dacă înainte și după masă nu te spălai pe mănuțe, o încurcai grav, am încercat să iau măsuri în calitate de sfătuitor principal a prințesei, și am început să lucrăm un pic la împachetarea crudului „adevăr” în vorbe mai delicate.

Astfel au dispărut încet reproșurile gen „puți”, „miloși ulât”, „ești scâlbos” și alte cele și i-au luat loc îndemnurile prietenești gen „părul tău nu miroase a flori” sau „te iubesc și când nu miroși bine”.

În perioada următoare Ava s-a hotărât să salveze lumea de mirosurile „neplăcute” și golindu-și săptămânal pușculița, făcea cadou prietenilor ei creme de mâini cu miros de orhidee, șampoane și balsame cu miros de flori, însoțite cu bilețele pe care copia cu pasiune câte o frază ce găsea pe etichetele produselor: „farmec, brand românesc de încredere”, „șampon multivitamine cu orhidee și ghimbir” și alte cele.

Adevărul e că Farmec a fost mereu prezent în familia noastră, începând cu crema hidratantă a bunicii, Doina. 

Părul meu își datorează farmecul brandului care înțelege ce e important pentru consumatori și familia lor și pe care Ava le recomandă tututor, că vor – că nu.
Până la urmă mă bucur că am găsit un brand care ne împacă pe amândouă.

Ava e fericită înainte de toate cu nasul, iar eu sunt încântată de calitatea ingredientelor selecționate cu grijă. 

Cu atât mai bine că Farmec s-a gândit și la Tati, așa că după lungi dezbateri și multe șiruri de „de ce”-uri, am ajuns la concluzia că băieții nu trebuie să miroase a flori. Dar asta nu o oprește să mă atenționeze de fiecare dată să luam Farmec albastru pentru tata, pentru că cele albastre sunt pentru băieți.

Cea mai mare temere a prințesei Ava sunt ridurile. Nu râdeți vă rog, fata mea se gândește la viitor, și seară de seară o asigur că Farmec – brandul nostru de încredere a găsit deja o soluție și pentru asta.

Acum mă scuzați dar trebuie să închei aici că imediat ajunge prințesa și fug să mă dau cu crema de mâini lejeră cu orhidee (bineînțeles), de la care mâinile mele „milos a plimăvală” că altfel s-ar putea să o încurc.

Acest articol a fost scris pentru Proba 3 în cadrul competiției Spring Super Blog 2017.

Un gând despre &8222;Manuscris din regatul prințesei Ava&8221;

Lasă un răspuns

