Tu cum stai cu engleza?

Nu ca să mă laud, dar să zicem că fac parte dintre norocoșii care s-au lovit de engleză din fragedă pruncie. Rude prin America, vacanțe petrecute cu copii de vârsta mea care vorbeau doar engleză, profesoare super de treabă prin băncile școlii.

Aici nu se pune gramatica pocită, sau că la mine toate verbele trăiau în prezent.

Dar pofta vine mâncând și engleza se învață exersând. Și cum nu prea aveam cu cine vorbi engleză la daily-basis, m-am trezit la un moment dat că majoritatea cunoașterii mele e dată uitării.

Și nu ai cum să nu te lovești de limba engleză. Engleza e peste tot și engleza este și în tine. Sau nu? Ei, fă să fie.

Dar în loc să intru aici în detalii, m-am gândit să vă înșir de ce consider eu că e important să învățați engleză.

1. Engleza este cea mai vorbită limbă la nivel global 

Și nu, aici nu mă gândesc doar la țările în care limba oficială e engleza. Mă refer la toți omuleții de toate naționalitățile care au deprins de ici-de colo un pic de english – și chiar dacă nu reușești să vorbești de tratate de filosofie cu ei, șansele sunt majore să reușești să porți o convorbire cât de cât normală.

2. Holidays 

Oriunde în lume, în stațiunile turistice, angajații vorbesc engleză (măcar un pic). Așa că fie că îți pregătești valiza pentru o vacanță în Dubai, Croația, Grecia sau Turcia, pe lângă crema de soare pune și engleza cu tine, îți va fi de real ajutor.

3. Ne uităm la un film? 

De câte ori ți s-a întâmplat să pierzi momente importante de acțiune, priviri pătrunzătoare între doi amorezi chinuindu-te să ții pasul cu subtitrarea? Mie foarte des. La asta mai trebuie adăugat că subtitrările uneori nu pun punctul pe i și virgula la locul potrivit, și s-ar putea să pierzi esența. Dar asta nu ai de unde ști până nu știi engleză.

4. School time

Deși avusem norocul să am niște profesoare foarte dedicate care se străduiau să pună bazele cunoștințelor noastre lingvistive, orele de engleză erau adesea ore de somn, de trimis bilețele și de mâncat sandwich-uri.
Dar peste ani și ani se prea poate să vrei să faci o calificare, o universitate sau un simplu curs online – engleza te va ajuta nespus de mult.

5. Să ne scriem CV-ul 

Pentru orice post ai candida, cunoașterea celei mai vorbite limbi te va ridica peste standarde.

Chiar dacă acum ți se pare inutil, nu uita că nu se știe niciodată când e nevoie de cineva să vorbească cu un client rus care știe și engleză. De ce nu ai fi chiar tu acela?

Să vorbești fluent o a doua limbă e dublu benefic; în primul rând pentru tine ca om – nu înceta niciodată să vrei să fii mai mult, să știi mai multe; și în al doilea rând e benefic pentru avansarea ta în carieră.

6. Literatură în engleză

Prima oară m-am lovit de acest aspect în timp ce frecventam cursurile online a unei universități renumite de nutriție.

Pe lângă faptul că multe lecturi obligatorii chiar nu le-am găsit traduse, s-a întâmplat să citesc cartea „Studiul China” în ambele limbi- și ghici ce?! Diferențele au fost semnificative.

Nu vreau să spun că traducerile nu sunt realizate bine, nicidecum, dar subiectivitatea, care e tonul principal în orice carte, nu cred că se poate traduce.

7. Devino internațional

Engleza îți deschide noi uși. Fiind femeie, trebuie să îți spun cât e de important pentru mine să vorbesc engleză când fac shopping pe site-uri internaționale. Cât de mult mă bucur că știu engleză când primesc invitații la workshop-uri online de dezvoltare personală sau conferințe ținute de fel și fel de autori pe care îi citesc cu drag.

8. Crește stima de sine

Recent, ne-am mutat în Italia. Și deși am dificultăți încă și acum cu italiana, m-a salvat mereu din situațiile stânjenitoare faptul că vorbesc engleză. Oamenii mă privesc cu admirație, și ego-ul meu înflorește. Win-win, ambele în favoarea mea.

9. Trăiască Social Media

Cu toții știm că engleza e fashion. Îți pui statusuri fancy și devii hop-țop Miss Popularitate. Dar dacă o faci, fă-o bine. Adesea mă ia plânsul când văd statusuri în engleză pocită; asigură-te mereu că dacă scrii într-o altă limbă vreo deșteptăciune, o scrii bine.

10. English here, english there – english everywhere

Google, Youtube, site-uri Social Media, bloguri faimoase, recenzii de produse – toate vorbesc în engleză. Dacă vrei să fii în pas cu moda, pune-te și învață limba internetului.

Vreau să învăț engleză – cum să încep? 

1. Cumpără-ți cărți, dicționare și ghiduri

Deși nu e cea mai ușoară cale spre succes, este o variantă și asta.

Dezavantaje: te poți trezi cheltuind o grămadă de bani inutil, stând în fața raftului de „how to learn english”, neștiind care volum e cel mai adaptat stilului tău de a învăța.

Însă a doua problemă și mai mare, că nu ai cine să te corecteze: accentul, greșelile gramaticale, problemele de formulare, și multe altele.

2. Ia ore de engleză

Mi-am căutat și eu profesoară de engleză pe vremuri, dar nu a funcționat.
Stăteam departe una de alta, și ne vedeam de două ori pe săptămână. Asta pentru mine însemna că nu avansez în ritmul în care îmi doream, și în concluzie am scos bani din buzunar fără să îmi înfloresc cunoștințele lingvistice.

3. Învață engleză online ușor

Trăim într-o lume în care avem tot mai multe lucruri de făcut în tot mai puțin timp.
Și pentru că trăim într-o lume a expansiunii tehnologice îți propun o variantă modernă care te ajută în lupta ta cu limba engleză, fără să îți golească buzunarul, fără să te pună pe drumuri, în așa fel ca tu să înveți engleză singur, în ritmul tău, cu zâmbetul pe buze.

Avantajele cursurilor de engleză online Engleză pentru Toți:

– înveți engleză online, în căldura casei tale, chiar în fața calculatorului
– înveți engleză într-un mod personalizat, adaptat stilului și nivelului tău de cunoștință (nu te stresa dacă nu știi ce nivel trebuie să alegi, pentru că te așteaptă un test de limba engleză pe platformă ale cărui rezultate te vor îndruma pe mai departe)

Engleză pentru Toți – variante:

1. cursuri pe Skype, cu profesor 

– înveți direct cu un profesor de engleză, fără a ieși din casă, din orice colț a țării (sau lumii) ai fi.

2. Engleză fără profesor

– te așteaptă o serie de teste, lecții de gramatică, vocabular și multe altele.

Avantajul numărul 1 este că ai acces 24 din 24 și toate testele sunt corectate de un profesor – un aspect mega-important, în caz că tu crezi că le știi pe toate, e cineva care să te țină pe drumul cel bun.

3. Engleză face to face 

meditații de engleză face to face, valabil celor din București.

Eu am rămas la varianta 2: îmi creez orarul singură, stau în fața calculatorului cât îmi permite timpul și învăț engleză singură, jucându-mă.

Apropo, tu cum ziceai că stai cu engleza?

Articol scris pentru Proba 4 în cadrul competiției Spring Super Blog 2017.  

 

3 gânduri despre &8222;Tu cum stai cu engleza?&8221;

Lasă un răspuns

