Mă numesc Energetic. Certificat Energetic

– Ăhm, băiatul de la xerox…șeful te așteaptă în birou.

Pun teancul de hârtii pe masă, și mă uit cu dispreț la xeroxul pe care îl manevrez de 5 ani încoace. Îmi aranjez mânecile de la pulovăr și suflu adânc. Sigur mă dă afară.

– Închide ușa și stai jos! – aud doar o voce din biroul întunecat. O voce rece, un ton hotărât, și îmi trece prin cap oare cum de am onoarea să fiu dat afară personal de omul pe care nu-l văzusem vreme de 5 ani. Mă așez și încerc să deslușesc trăsăturile omului înconjurat de umbre.

– Ești promovat! – ce sec, nici o urmă de entuziasm; din contră tonul lui macabru îmi ucide și mie veselia.

– De azi vei lucra sub-acoperire. De azi ești agent secret Certificat Energetic 002.
Casc ochii, sper că nu și gura când se deschide ușa și intră un costumat înalt cu ochelari de soare.

– Agent secret Certificat Energetic 002, ți-l prezint pe agent secret Certificat Energetic 001. El te va îndruma de azi încolo. Acum domnilor, vă urez o zi bună.

***

Îmi privesc costumul șmecher în oglindă, zici că-s rupt din Man in Black. „Mă numesc Energetic. Agent Certificat Energetic.”

– Ești pregătit? – mă întreabă întunecatul de 001.

Pregătit? Eu încă și acum sunt convins că m-au confundat cu altcineva.

– De azi ești agent profesionist auditor energetic și ai țelul suprem de a demasca fraudele energetice. Trebuie să găsim toate locuințele cu clase energetice ireale. Descoperim caracteristicile reale, acordăm clasificarea cea mai potrivită în urma concluziilor auditului energetic super amănunțit.

Dau din cap, ca și cum aș fi înțeles ceva, deși unicul lucru ce îmi vine acum în minte sunt etichetele care le văd în magazinele de electrodomestice. Cică alea ar fi clasificarea energetică.

Și asta știu de la nevastă-mea. Când vede pe-o etichetă un A mare, se topește văzând cu ochii; în schimb când vede un C, fuge de acolo zici că ar fugi armata rusă după ea.

Gândurile mi se întrerup aici, căci domnul 001 cu ochelarii de soare îmi așează un dosar plin de hârtii în brațe.

– Astea-s pentru xerox? – în sfârșit ceva la care mă pricep și eu.

Dezaprobă din cap și aș putea jura că un zâmbet ironic i-a colorat pentru câteva secunde fața palidă.

***

Batem la ușă. Suntem primiți cu zâmbete. Mă surprinde totuși, eu nu cred că aș zâmbi dacă mi-ar bate doi costumați la ușă.

Dumnealui colegul, ne prezintă și îi comunică doamnei zâmbărețe că nu trebuie să se preocupe, că de acum totul va fi în regulă, și să lase auditul energetic în grija noastră.
Face un semn cu mână și tind să cred că în final am puteri telepatice, de am reușit să traduc în nici 3 secunde că gestul lui vasăzică „scoate o hârtie și notează.”

Scot o hârtie și mă cuprinde un aer familiar. Astea le cunosc. Eu și xeroxul am copiat muuulte de astea în relația noastră de aproape 5 ani.

Sub îndrumarea superiorului meu încep să îl umplu cu bifături unde mă îndrumă degetul lui sfătuitor. Sub ochii mei curioși se opresc pentru fracțiuni de secunde niște cuvinte: secțiuni longitudinale, pereți, terasă, izolație, termopan dublu, instalația de încălzire.
După jumătate de oră mă simt ca și cum toată viața aș fi făcut asta.

Ochii doamnei zâmbărețe sclipesc de încredere, ceea ce mă face să mă simt mândru de noua mea postură.

La plecare își ia rămas bun cu o strângere caldă de mână și îi mulțumește agentului 001 pentru sfaturile datorită cărora a reușit să scadă semnificativ consumul de energie din locuință și automat, să se claseze pe un loc mult mai bun pe scala de clasificare energetică.

La final de program, ne predăm hârtiile la birou, unde agenții operativi întocmesc certificatele energetice pe baza auditului realizat de noi.

***

Notă către cititor:

Mă numesc Energetic. Certificat Energetic și sunt auditorul energetic 002.

Sunt aici să determin caracteristicile reale termotehnice și funcționale pentru a furniza date precise cu privire la performanța și consumul de energie a locuinței tale sau după caz a clădirii care vrei să o vinzi, închiriezi sau cumperi.

Articol scris pentru Spring Super Blog 2017.

img_7118

Lasă un răspuns

