Jurnal de sănătate – Top 10 Superfoods

Să mănânci sănătos este unul dintre cele mai importante lucruri care le poți face pentru organismul tău.

Și deși nu mă satur să vorbesc de magicul 3 (alimentație, exerciții fizice, găsirea unei modalități de diminuare a stresului), azi vreau să vorbim din nou de ce punem pe farfurie.

Pentru că alimentele care alegi să le pui în farfurie stau în legătură directă cu modul în care urmează să te simți.

Astfel să nu te surprindă lipsa de energie și imunitatea scăzută dacă hrana ta zilnică e lipsită de nutrienți.

Azi am pregătit o selecție de Superalimente, care nu pot lipsi din alimentația noastră.

1. Semințele de in

superfoods-flax-seed (1)

Micuțele boabe maronii sunt grozave. Sunt pline de acizi grași sănătoși omega-3, element fundamental pentru o inimă sănătoasă și nivel redus de colesterol.

Printre beneficiile consumului semințelor de in trebuie să amintim că micuțele semințe au proprietăți anti-inflamatorii, sunt pline de vitamina B, cupru, folați, fosfor, calciu și multe altele.

Îl puteți include în smoothie-urile zilnice, presăra pe salate – sau puteți folosi ulei din semințe de in presat la rece pe salatele voastre. Le va conferi un gust divin.

2. Iarba de grâu

DSC_0106

Deși e tare ușor să îți crești singur iarba de grâu, recunosc că uneori din neatențue rămân fără.

Dar pentru că e sursa noastră de energie numărul 1, am mereu în dulap o pungă de pulbere de iarbă de grâu.

Verdeața noastră preferată e plină de fier, calciu, magneziu, aminoacizi, vitamina A,C,E și e o sursă extraordinară de clorofilă.

Îl poți folosi în variantă de pulbere în smoothie-uri sau dacă alegi să ți-l crești tu singur – suc presat la rece.

Atenție însă la cantitatea sucului de iarbă de grâu: începe cu 30 ml și crește treptat doza până anungi la 100 ml. O cantitate mai mare poate provoca reacții severe de detox cu efecte neplăcute.

3. Migdalele

Almond-PNG-File.png

Cui nu-i plac migdalele? De când am ales să nu mai consum lapte animal, laptele de migdale e de nelipsit din bucătăria mea.
Îl poți consuma sub formă de lapte, făină, sau ca atare – migdalele sunt grozave și sunt pline de calciu, vitamina E și proteine.

Și tărâmul deserturilor care conțin migdale e de nesfârșit.

4. Chia

chia-seeds

La noi e în trend Chia Water ( apă alcalină, chia, lămâie, lime, mentă).
Semințele de chia se alinează și ele în rândul superalimentelor, aducând un aport semnificativ de acizi grași omega-3, magneziu, fier, calciu și potasiu.

Îl poți pune în smoothie-uri, poți crea budinci de chia sau chiar icre vegane.

5. Fulgii de ovăz

oat_flakes.jpg

Cu un nivel ridicat de fibre și antioxidanți, fulgii de ovăz au rol important în bucătăria noastră sub formă de porridge-uri sau budinci.

6. Kale

Calciu, vit B, C, fier, clorofilă sunt doar câteva din proprietățile care transformă kale într-un superfood.

Din păcate kale nu e destul de răspândit încă, așa că poți să ți-l cultivi tu, sau poți să alegi să îl consumi sub formă de pulbere.

Mai multe despre Kale am scris aici.

7. Maca

Maca_Powder_copy_grande.png

Este superfood-ul meu numărul 1. Și ar trebui să fie a tuturor femeilor.
Maca este un adaptogen puternic, reducând astfel nivelul de stres și eliminând neplăcerile cauzate de acesta. Ajută la restabilirea nivelului hormonal feminin, îmbunătățește fertilitatea și contribuie la creșterea libidoului.

Pe lângă asta conține calciu, fosfor, magneziu, fier, vit B1, B2, C și E.

8. Cânepa

hemp-seeds.jpg

Fie ele semințe decorticate, fibre de cânepă, pulbere de cânepă sau ulei presat la rece, cânepa trebuie să fie un ingredient prezent în bucătăria ta.

9. Spirulina

spirulina.png

Anti-cancer, anti-toxic, anti-inflamator, antioxidant, antifungic, antialergen; crește nivelul de energie și rezistență la stres, reduce colesterolul și e o sursă conpletă de proteine. Ce mai aștepți?

10. Goji berries

Goji-Berries-768x550

Pe lângă faptul că sunt grozav de delicioase, bobițele astea roșii îmbunătățesc fertilitatea, reduc nivelul de stres, îmbunătățesc calitatea somnului și sunt pline de antioxidanți, vitamine și proteine.

Consumă-l în smoothie, salate de fructe, budinci, iaurturi, porridge-uri sau ce îți mai vine în cap.

În încheiere îți las un link cu noul meu eBook – Go Green – The Smoothie Book, unde poți găsi o grămadă de rețete delicioase de smoothie-uri în care să folosești ingredientele de mai sus.

Ah, și nu uita, sănătatea începe din farfurie 🙂

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s