Jurnal de sănătate: Spirulina

Ce este Spirulina? 

Spirulina, sau Arthrospira platensis, este o microalgă de culoare verde-albăstrui, responsabilă de producerea oxigenului.

Spirulina este consumată de mii de ani de azteci și mayași și diverse popare din Africa sau Asia.

Spirulina este considerată o sursă de proteină completă.

Numele provine de la forma sa spiralată, fiind specifică lacurilor cu apă dulce, deși în unele cazuri este întâlnită și în apele sărate.

spirulina

Ce conține Spirulina?

Spirulina a fost încoronat cu titlul de superaliment și se află pe lista suplimentelor de bază într-o alimentație sănătoasă.

Gustul neplăcut este echivalat de armata de beneficii cu care ne încântă Spirulina.

Conține proteine pure în proporție de 60-70% (mai mult decât carnea de vită), conținând toți cei 8 aminoacizi esențiali, care garantează o sănătate optimă.

Pe lista ntrienților valoroși se înșiră și: ficocianina (inhibă formarea cancerului de colon), acidul gama-linoleic (reduce colesterolul rău), beta-caroten (de 40x mai mult decat spanacul), vitamina B12, fier, clorofilă, acid arahidonic, acizi nucleici ARN și ADN, vitamina K, D, E, Calciu, crom, cupru, iod, seleniu, magneziu, fosfor, potasiu, zinc și iod.

What-is-a-spirulina.jpg

De ce să consumi Spirulina?

  • enzimele conținute de spirulină grăbesc vindecarea traumtismelor pielii
  • acidul linoleic reglează tensiunea arterială și are efecte antiinflamatorii
  • clorofila este un puternic dezinfectant și regenerant
  • polioza diminuează efectele nocive ale radiațiilor asupra celulelor
  • crește imunitatea
  • are efect anticancerigen
  • puternic antioxidant
  • iodul din spirulină contribuie la sănătatea glandei tiroide
  • sursă excelentă de fier, antianemic
  • sursă valoroasă de aminoacizi
  • previne afecțiunile ochilor datorită vitaminei A
  • sursă de proteină importantă în dietele lacto-vegetariene sau vegane
  • reduce pofta de mâncare, deci ajută la slăbit
  • puternic energizant
  • încetinește înmulțirea bacteriilor
  • puternic detoxifiant
  • scade nivelul colesterolului
  • reglează digestia prin dezvoltarea florei intestinale
  • protejează ficatul, regenerând celulele hepatice

spirulina-pudra-comprimate.jpg

Cum să consum Spirulina?

Cele mai întâlnite alternative sunt Spirulina Pulbere și Spirulină Capsule.

Când spun capsule, nu mă refer în niciun caz la un produs finit al industriei farmaceutice. Pe site-uri de specialitate găsești spirulină praf, presat în formă de capsule, pentru a face consumul acestuia mai practic celor care nu se pot împrieteni cu gustul (eu!).

  • consumă-l sub formă de capsulă cu un pahar mare de apă
  • consumă-l sub formă de paste
  • adaugă 1 linguriță de pulbere de spirulină în smoothie-ul tău preferat
  • folosește-l în Smoothie Bowl-uri
  • înghețată vegană de spirulină (nu glumesc, e bună rău)
  • include-l în batoane proteice home-made
  • include-l în bomboane vegane home-made
  • pune o linguriță în aluatul de clătite pentru un plus de proteine și o culoare fancy
  • pune o linguriță în guacamole
  • adaugă o linguriță atunci când faci pesto

P.S Ești în căutare de rețete de smoothie-uri delicioase? Răsfoiește noua mea carte Go Green – The Smoothie Book 🙂

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s